')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Skinak_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://k3t.rzb.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

sharj

چهارشنبه 13 تیر 1403

مانند يك قهرمان تدريس كنيد: 49 تكنيك برتر (تكنيك1و2)

درباره ما
برترین،جالب ترین
به نام خدا به برترین جالب ترین خوش آمدید. برای بهره گیری از امکانات بشتر در سایت عضو بشوید
امکانات جانبی
تبلیغات

جستجوگر پیشرفته سایت



جستجو



Google




در اين وبلاگ

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
2 1266 k3t_admin
0 580 peel
0 2848 k3t_admin
6 1488 k3t_admin
0 754 k3t_admin
0 1922 k3t_admin
3 1144 k3t_admin

 مانند يك قهرمان تدريس كنيد: 49 تكنيك برتر (تكنيك1و2)

 

                 مانند يك قهرمان تدريس كنيد: 49 تكنيك كه دانش‌آموزان را در مسير دانشگاه قرار مي‌دهد

 

 (نويسنده: Doug Lemov (2010))

 

49تكنيك، تكنيك‌هايي هستند كه معلمان برتر براي تدريس در كلاس از آن‌ها استفاده مي‌كنند. هر روز يك تكنيك برتر را در اختيار شما قرار مي‌دهيم به اميد اين‌كه با استفاده از اين تكنيك‌ها فرايند يادگيري دانش‌آموزان با پيشرفت همراه شود.

تکنیک 1

 

مقدمه- هنر تدريس و ابزارهايش

 

چگونه تدريس كردن آن هم به نحو عالي را مي‌توان آموخت. "Doug lemov" اقرار مي‌كند كه او خود يك «معلم قهرمان» نبود، اما او آن‌چه كه معلمان قهرمان انجام مي‌‌دهند را از طريق ساعت‌ها مشاهده‌ي كار معلمان بررسي كرده است. او بر روي مدارس دولتي، عمدتاً آن‌هايي كه در شهر فعاليت مي‌كنند، تمركز مي‌كند. "Lemov" با استفاده از كتاب آموزشي "Jim Collins" (كسي كه به بررسي آن‌چه شركت‌هاي «خوب» را از شركت‌هاي «عالي» متمايز مي‌كند، پرداخت) به دنبال تكنيك‌هاي تدريسي مي‌گشت كه معلمان صرفاً خوب را از معلمان عالي متمايز كند. اين كتاب مجموعه‌اي از آن تكنيك‌هاست و به معلماني كه تمايل دارند مهارتشان را بهبود بخشند به عنوان يك جعبه ابزار ارايه مي‌گردد. "Lemov" با هدف فراهم ساختن راهنمايي دقيق‌تر براي معلمان درباره‌ي مهارت تدريسشان اين كتاب را جمع‌آوري كرد و اكنون 49 تكنيك خاص تدريس را ارايه مي‌دهد.

 

 

بخش اول- مانند يك قهرمان تدريس كنيد: تكنيك‌هاي ضروري

فصل1- در نظر گرفتن انتظارات آموزشي سطح بالا

 

تحقيق همواره نشان مي‌دهد كه داشتن انتظارات سطح بالا موفقيت دانش‌آموز را بهبود مي‌بخشد. اگر چه، مشكل اين است كه تعريف انتظارات سطح بالا به طور گسترده‌اي متغيير است. پنج تكنيك ملموس براي در نظر گرفتن انتظارات سطح بالا وجود دارد كه معلمان عالي از آن‌ها استفاده مي‌كنند. تكنيك 1 را ارايه مي‌دهيم و در روزهاي آينده تكنيك‌هاي بعدي را در اختيار شما قرار خواهيم داد.

 

تكنيك 1: رد نشدن ((NO OPT OUT

در كلاس‌هاي معمولي، زماني كه دانش‌آموزان پاسخ را نمي‌دانند يا نمي‌خواهند كه تلاشي بكنند، آن‌ها به سرعت مي‌آموزند كه اگر به سؤال معلم با جمله‌‌ي "من نمي‌دانم" يا با بالا انداختن شانه‌هايشان پاسخ دهند، معلم از آن‌ها رد مي‌شود. معلم سپس به دانش‌آموز ديگري رو مي‌آورد. در عوض، «رد نشدن» ابزار مفيدي براي رساندن تمام دانش‌آموزان به پاسخ درست است، هر چند بار كه ممكن است، حتي اگر اين كار فقط تكرار كردن پاسخ درست باشد.

به عنوان مثال، در روز اول براي دوره كردن درس، شما از دانش‌آموزي مي‌پرسيد: "8×3 چند مي‌شود؟ " او زيرلب مي‌گويد: "من نمي‌دانم" و روي خود را برمي‌گرداند. بسياري از معلمان نمي‌دانند چگونه واكنش نشان بدهند و دانش‌آموزان از «من نمي‌دانم» براي طفره رفتن از كار در تمام سال استفاده مي‌كنند. به جاي آن، لااقل مي‌توانيد به سمت دانش‌آموز ديگري برويد، همان سؤال را بپرسيد و اگر پاسخ صحيح را گرفتيد به سمت دانش‌آموز اول برگرديد و بگوييد "حالا به من بگو 8×3 چند مي‌شود؟" آن دانش‌آموز و تمام دانش‌آموزان كلاس چند لحظه قبل ياد گرفته‌اند كه نمي‌توانند از مخمصه خلاص ‌شوند و بايد در كلاس شما كار انجام دهند.

در شكل دقيق‌تر«رد نشدن»، شما يا دانش‌آموز ديگري مي‌توانيد سرنخي فراهم كنيد. به عنوان مثال، در كلاس جايي كه دانش‌آموز قادر نبود فاعل جمله‌ي "مادر من خوشحال نبود" را تشخيص دهد، معلم از دانش‌آموز ديگري پرسيد، "وقتي من از تو درباره‌ي فاعل مي‌پرسم، من چه چيزي را دارم مي‌پرسم؟" دانش‌آموز دوم پاسخ داد، "شما در مورد اين كه جمله درباره‌ي چه شخصي يا چه چيزي است داريد مي‌پرسيد." سپس معلم به سمت دانش‌آموز اول برگشت و گفت، "وقتي من درباره‌ي فاعل مي‌پرسم، دارم درباره‌ي اين‌كه جمله درباره‌‌ي چه شخصي يا چه چيزي است سؤال مي‌كنم. پس فاعل در اين جمله چيست؟" اين بار دانش‌آموز قادر بود به درستي پاسخ دهد "مادر." فرايند با دانش‌آموزي كه قادر نبود پاسخ دهد شروع شد و با خود او در حالي كه پاسخ صحيح را داد تمام شد. توجه نماييد كه در اكثر كلاس‌هايي كه از تكنيك «رد نشدن» استفاده مي‌كنند جو، مثبت و آموزشي است و استفاده كردن از آن تنها باور معلم را در توانايي دانش‌آموز براي رسيدن به پاسخ صحيح تقويت مي‌كند.

 

 

 

مترجم: فاطمه فلاحت‌پيشه – فهيمه كوركي

بازنگري و ويراستاري: جواد مؤمني

تکنیک 2

تكنيك 2:‌  درست، درست است (RIGHT IS RIGHT)

دانش‌آموزان اكثر اوقات زماني كه مي‌شنوند پاسخ‌شان «صحيح» است، تلاش را متوقف مي‌كنند. با اين وجود، بسياري از معلمان اغلب، پاسخ‌هايي را مي‌‌پذيرند كه فقط تا حدودي درست هستند يا خيلي كامل نيستند. معلمان اين پاسخ‌ها را با تكرار كردن آن‌ها تأييد مي‌كنند و سپس اطلاعاتي را اضافه مي‌‌كنند تا پاسخ را كاملاً تصحيح كنند. به عنوان مثال، وقتي پرسيده مي‌شود خانواده‌ها در رومئو و ژوليت چگونه با هم تا مي‌كنند، دانش‌آموز مي‌گويد،"آن‌ها يك‌ديگر را دوست ندارند." شما اميدواريد معلم خواهان توضيح بيشتر باشد، اما در عوض، او ممكن است بگويد، "صحيح است، آن‌ها يك‌ديگر را دوست ندارند و نسل‌اندر‌نسل جنگ و نزاع داشته‌اند." با پاسخ دادن به اين روش، معلم استاندارد پاييني را براي درستي پاسخ در نظر مي‌گيرد. ايده‌ي كليدي در پشت تكنيك «درست، درست است» اين است كه معلم بايد يك استاندارد بالا از درستي را در نظر بگيريد و از آن دفاع كند و فقط آن پاسخ‌هايي را «درست» بداند كه كاملاً و دقيقاً درست هستند. چهار تكنيك براي استفاده كردن از تكنيك «درست، درست است» وجود دارد.

1.  پيش رفتن براي تمام راه. وقتي دانش‌آموزان به پاسخ نزديك هستند به آن‌ها بگوييد تقريباً به پاسخ رسيده‌اند. هر چند معلمان عالي تلاش را با مهارت اشتباه نمي‌گيرند، بلكه آن‌ها از زبان ساده و مثبت براي قدرداني از آن چه دانش‌آموزان انجام داده‌اند استفاده مي‌كنند و اين انتظار را در آن‌ها ايجاد مي‌كنند كه هنوز بايد تلاش بيشتري بكنند. به عنوان مثال مي‌توان گفت، "من از كاري كه انجام داده‌اي راضي‌ام، مي‌توني ادامه بدي؟"

2.  پاسخ دادن به سؤال. دانش‌آموزان ياد مي‌گيرند اگر پاسخي را ندانند مي‌توانند به سؤال ديگري جواب دهند مخصوصاً اگر بتوانند آن سؤال را به زندگي خودشان ربط دهند. به عنوان مثال، اگر دانش‌آموزان نتوانند مكان داستان را تشخيص دهند، يك دانش‌آموز ممكن است با اين جمله، "من رو به ياد يه چيزي در محله‌‌مون مي‌‌اندازه…" شروع كند يا ممكن است شما يك تعريف بخواهيد و دانش‌آموز براي شما مثالي بزند، "كره‌ي چشم يك كلمه‌ي مركب است." دانش‌آموز را به سؤال برگردانيد و به او  بگوييد، اين يك مثال است، من تعريف را مي‌‌خواهم."

3.  پاسخ درست، زمان درست. بعضي اوقات دانش‌آموزان از شما پيشي مي‌گيرند و پاسخ كامل را مي‌دهند در صورتي كه شما بخش‌هاي مختلف مسأله را در نظر داريد. در حالي كه ممكن است براي پذيرفتن اين پاسخ وسوسه شويد، اگر در حال آموزش مراحل بوديد، مهم است كه مطمئن شويد دانش‌آموزان در آن مراحل مهارت كسب كرده‌اند، "سؤال من درباره‌ي حل مسأله نبود، درباره‌ي مرحله‌ي بعدي بود."

 4.  استفاده كردن از واژگان فني. معلمان خوب كلماتي را كه دانش‌آموزان با آن از قبل آشنا هستند به عنوان پاسخ‌هاي صحيح مي‌پذيرند، "حجم مقدار جايي است كه جسم اشغال مي‌كند." معلمان عالي واژگان فني دقيق را ترغيب مي‌كنند، "حجم مترمربعي است كه شي، آن را اشغال مي‌كند." اين روش، واژگان دانش‌آموز را تقويت مي‌كند و او را براي دانشگاه بهتر آماده مي‌‌كند. 

 

 

مترجم: فاطمه فلاحت پيشه – فهيمه كوركي

 

بازنگري و ويراستاري : جواد مومني

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش

آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 371
کل نظرات کل نظرات : 377
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 12
تعداد اعضا تعداد اعضا : 355

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 188
بازدید دیروز بازدید دیروز : 363
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 14
بازدید هفته بازدید هفته : 1,211
بازدید ماه بازدید ماه : 1,211
بازدید سال بازدید سال : 87,729
بازدید کلی بازدید کلی : 1,103,426

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.18.118
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
نظرسنجي
چه نوع مطالبی در وب قرار گیرد ؟

پشتيباني آنلاين
ارتباط با مدیر
پربازدیدترین مطالب:
 بازدید : 45141 آنتی ویروس موبایل فارسی شد Kaspersky Lab KMS9 v9.0.49
 بازدید : 31773 IP های جدید ایرانی بازی کانتر استریک سورس(CSS)
 بازدید : 22341 دانلود آهنگ زیبای ترکیAy yüzlüm اثری از شاهکار های Murat Göğebakan (مرات گویه باخان)
 بازدید : 16197 دانلود سوالات مرحله اول هجدهمین المپیاد زیست شناسی سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1و2)
 بازدید : 15763 دانلود سوالات مرحله اول نوزدهمین المپیاد زیست شناسی سال 95-94 به همراه کلید پاسخ(کد1و2) + کلید نهایی
 بازدید : 11397 دانلود سوالات مرحله اول المپیاد شیمی سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1)
 بازدید : 6397 دانلود نت + آهنگ بی کلام + آهنگ با کلام الهه ناز
 بازدید : 5099 اعلام نتایج مرحله دوم المپیاد های علمی و ادبی 95-1394
 بازدید : 4107 دانلود سوالات مرحله اول المپیاد ریاضی سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1) +راه حل تشریحی
 بازدید : 3765 دانلود نت آهنگ زیبای ترکیAy yüzlüm اثری از شاهکار های Murat Göğebakan (مرات گویه باخان)
 بازدید : 3405 دانلود سوالات مرحله اول سی و چهارمین المپیاد ریاضی سال 95-94 به همراه کلید پاسخ(کد1و2) +راه حل تشریحی
 بازدید : 3045 دانلود موسیقی بی کلام سنتی ایرانی اثری از بیژن مرتضوی
 بازدید : 3041 دانلود آلبوم فوق العاده Sana Olan Aşkim Şahit ازMurat Göğebakan
 بازدید : 2785 تصاویری از تشریح زبان انسان
 بازدید : 2655 دانلود سوالات مرحله دوم نوزدهمین المپیاد زیست شناسی سال 95-94 به همراه پاسخ(کد1و2)+توضیحات تشریحی
 بازدید : 2639 دانلود سوالات مرحله اول المپیاد فیزیک سال 94-93 به همراه کلید پاسخ(کد1)
 بازدید : 2489 دانلود کلیپ + آهنگ سرود بازیکنان رئال مادرید به مناسبت دهمین جام لیگ قهرمانان(De Cima)
 بازدید : 2455 دانلود نت + آهنگ یار دبستانی
 بازدید : 2385 آموزش برگرداندن سیستم شوت و پاس عمقی بازی pes 2014 به حالت قدیمی 2013
 بازدید : 2237 اموزش انلاین بازی کردن کانتر استریک سورس (CSS)